PEREKONNALE JA SÕPRADELE

Esimesed paar nädalat pärast teie lähedase südameinfarkti on teie sees ilmselt segane emotsioonide virvarr. Olge valmis, et võite tunda ärevust, armastust, kurbust, viha, frustratsiooni ja isegi süüd. Kõik see on täiesti normaalne. Sellega toimetuleku eelduseks on saada rohkem teada, mis tegelikult toimub.
Hakkama saamine
Iga inimese olukord on erinev. Seetõttu peate suhtlema oma lähedase eest hoolitsevate arstide või õdedega ning lugema kogu teavet, mis talle antakse seoses tema seisundi ja raviga. Faktidega kursisolek võib olla väga rahustava mõjuga. See aitab teil mõista, mis on paranemise ajal võimalik ja mida sellel ajal oodata. Enamik südamehaiguste taastusravikavasid kaasab rõõmuga sugulasi või elukaaslasi. Nendes aidatakse teid läbi keerulise perioodi ja näidatakse, kui palju te saate protsessi heaks teha.
Toetus on tähtis
Perekond ja sõbrad saavad palju ära teha – alates elustiili muutuste tegemisest kuni tuju tõstmiseni. Niisiis − kuidas saate teie aidata? Pakkuge abi kontrolli enda kätte haaramata. Iseseisvuse taastamine on paranemise tähtis osa. Seetõttu vaadake, millega teie lähedane ise hakkama saab ja pakkuge vajaduse korral abi. Ärge tehke kõike ise ära.
Muutke elustiili üheskoos
Proovige aidata praktilistes asjades. Teie lähedasele on ilmselt soovitatud teha mõningaid elustiili muutusi alates suitsetamisest loobumisest kuni igapäevase toiduvaliku muutmiseni. Enamikul südameinfarkti läbi teinud inimestel on südame pärgarterite haigus. Tegemist on südame- ja veresoonkonnahaigusega, kus pärgarterite ateroskleroosi tõttu kujunevad arteri seinas naastud Naastu haavandumisel tekib selle pinnale veretromb, mis võib takistada verevoolu pärgarteris. Kuna südamelihas ei saa piisavalt toitaineid ja hapnikku, tekib südamelihaskoe hävimine ehk kujuneb südameinfarkt. Hävinud lihaskude asendub hiljem armkoega. Südameinfarkti riskitegurite hulka kuuluvad vere kõrge kolesteroolisisaldus, rasvarikas dieet, suitsetamine ja ülekaal.
Mida te saate koos teha?

Olge füüsiliselt aktiivsemad!

Toituge tervislikult!

Loobuge suitsetamisest!

Olge heas tujus! Nautige elu!

Hoolitsege enda eest

Enda eest hoolitsemine on oluline. Ka teie olete stressis. Seetõttu on tähtis süüa tervislikult, piisavalt magada ja võib-olla arutada olukorda ka sõbra või sugulasega, et tulla sellega veelgi paremini toime. Aga kui infarkti läbipõdenu on avaldanud soovi oma diagnoosi teistele mitte avaldada, tuleb seda austada